return - Get a value between min and max values in Python -


i wan't value if it's between min , max values. if value smaller min, want min value , if it's greater max want max. use code now, there inbuilt or smarter way it?

def inbetween(minv, val, maxv):   if minv < val < maxv: return val   if minv > val:        return minv   if maxv < val:        return maxv  print inbetween(2,5,10)  

using min, max:

>>> def inbetween(minv, val, maxv): ...     return min(maxv, max(minv, val)) ...  >>> inbetween(2, 5, 10) 5 >>> inbetween(2, 1, 10) 2 >>> inbetween(2, 11, 10) 10 

Comments

Popular posts from this blog

html - How to style widget with post count different than without post count -

How to remove text and logo OR add Overflow on Android ActionBar using AppCompat on API 8? -

javascript - storing input from prompt in array and displaying the array -